Aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling
Tot de kerstvakantie gaf Nigel 1 dag in de week les aan groep 6/7. In diezelfde tijd stond het team voor een interessante opgave, vertelt hij. ‘We wilden meer aandacht besteden aan sociaal-emotionele ontwikkeling in de klas. Heel fijn dus dat mijn collega-teamleider wat taken van mij kon overnemen, zodat ik hier in samenwerking met de leerkracht en logopedist aan kon bouwen. Want in de bestaande structuur van stillezen, technisch lezen en dictee, kregen wij het gevoel dat we als docent veel aan het zenden waren. Maar taalontwikkeling is juist óók met elkaar communiceren. Dus we gingen op zoek naar ruimte: waar kunnen we de leerlingen op een betekenisvolle manier samenbrengen, en zo taal stimuleren in verbinding?’